Οκτώ στους δέκα μαθητές της Ε΄ και ΣΤ΄ δημοτικού στη χώρα μας χρησιμοποιούν ηλεκτρονικό υπολογιστή και περίπου το 65% έχει πρόσβαση στο Διαδίκτυο, στοιχείο που αποδεικνύει ότι η χρήση Η/Υ και η περιήγηση στο Διαδίκτυο έχουν μπει για τα καλά στη ζωή των Ελληνόπουλων, με όλες τις θετικές, αλλά και τις αρνητικές συνέπειες.
Τα παραπάνω έδειξε έρευνα που πραγματοποίησε η Μονάδα Εφηβικής Υγείας (Μ.Ε.Υ.) της Β΄ Παιδιατρικής Κλινικής του Πανεπιστημίου Αθηνών, σε συνεργασία με το Γραφείο Αγωγής Υγείας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Α΄ Αθηνών και τη δράση ενημέρωσης Saferinternet.gr του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου.
Στην έρευνα, που παρουσιάστηκε σήμερα, απάντησαν 602 μαθητές από 28 Δημοτικά σχολεία της Αττικής. Για τη συλλογή των στοιχείωνχρησιμοποιήθηκαν ερωτηματολόγια, τα οποία συμπλήρωσαν οι εκπαιδευτικοί, μετά από συζήτηση με τους μαθητές τους στην τάξη.
Τα κυριότερα συμπεράσματα της έρευνας είναι:
- 78% των μαθητών Ε΄ και ΣΤ΄ δημοτικού χρησιμοποιούν ηλεκτρονικό υπολογιστή και 65% των μαθητών έχουν πρόσβαση στο Διαδίκτυο.
- 13% των μαθητών Ε΄ και ΣΤ΄ δημοτικού χρησιμοποιούν Η/Υ σε Internet cafe.
- 62% χρησιμοποιούν Η/Υ στο σπίτι, 18% στο σπίτι φίλων και 22% στο σχολείο.
- 25% των μαθητών χρησιμοποιούν υπολογιστή/Διαδίκτυο δύο-τρεις ώρες καθημερινά, ενώ το 34% καθόλου έως μια ώρα καθημερινά.
- 38% των μαθητών «σερφάρουν» στο Διαδίκτυο μόνοι τους, χωρίς καμία παρουσία των γονέων τους. Το 28% των μαθητών χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο συχνά με την παρουσία των γονέων τους, ενώ μόνο το 7% πάντα με την παρουσία των γονέων.
- 35% των μαθητών έχουν τον Η/Υ στο δωμάτιό τους.
- 66% των μαθητών (34% αγόρια, 32% κορίτσια) παίζουν ηλεκτρονικά παιχνίδια (on line, κονσόλα).
- 39% των μαθητών συνομιλούν με άλλα παιδιά στο Διαδίκτυο.
- 9% των μαθητών δίνουν προσωπικές πληροφορίες στο Διαδίκτυο.
- 38% των μαθητών έχουν ακούσει για μαγνητοσκόπηση ξυλοδαρμού.
- 20% των παιδιών έχουν μάθει να χρησιμοποιούν Η/Υ μόνοι τους.
- 61% των μαθητών χρησιμοποιούν κινητό τηλέφωνο.
- 50% έχουν δικό τους κινητό τηλέφωνο.
Σύμφωνα με την έρευνα, τα παραπάνω στοιχεία καταδεικνύουν την άμεση ανάγκη να ενδυναμωθούν:
α) οι γονείς, ώστε να μπορέσουν να κατανοήσουν τους πιθανούς κινδύνους και να θέσουν όρια χρήσης του Διαδικτύου μέσα στην οικογένεια, εξηγώντας με σαφήνεια το τι επιτρέπεται και τι όχι στους εικονικούς κόσμους και σερφάροντας «παρέα» με τα παιδιά τους.
β) οι εκπαιδευτικοί, έτσι ώστε μέσα από μαθησιακές δραστηριότητες να συμβάλουν στην ανάπτυξη της κριτικής ικανότητας των μαθητών και στη σωστή συμπεριφορά στους εικονικούς κόσμους.