Γιατί ένας συγκοινωνιακός φορέας, ενώ έχει το μεγαλύτερο κομμάτι του συγκοινωνιακού έργου, παίρνει δυσανάλογα μικρή επιδότηση από το κράτος; Πώς είναι δυνατόν τα έσοδα από τα εισιτήρια των λεωφορείων να είναι περίπου τα ίδια τα τελευταία οκτώ χρόνια παρ' όλο που το κόστος των εισιτηρίων και ο αριθμός των επιβατών δεν είναι σταθερός; Γιατί σαπίζουν στο αμαξοστάσιο του Ελληνικού λεωφορεία που κόστισαν ενάμισι εκατομμύριο ευρώ; Περιπτώσεις κακοδιαχείρισης στην ΕΘΕΛ που αγγίζουν τα όρια της παράνοιας καταγγέλλει στην «Ε» ο πρόεδρος των εργαζομένων στα λεωφορεία, Νίκος Κουλουμπαρίτσης.
Πρόκειται για χαρακτηριστικά παραδείγματα που οδήγησαν τις Αστικές Συγκοινωνίες σε χρέη 3,4 δισ. ευρώ και την ΕΘΕΛ σε 1,3 δισ. Την ίδια στιγμή, σε λίστα αποσπασμένων υπάλληλων των ΗΛΠΑΠ σε υπουργεία και κόμματα, εμφανίζεται και οδηγός που εργάζεται πλέον για τη γενική γραμματεία του υπουργείου Μεταφορών, αλλά και τον ίδιο τον γ.γ. Χάρη Τσιώκα, που λαμβάνει ετησίως 62.700 ευρώ...
«Παράγουμε το 80% του συνολικού συγκοινωνιακού έργου και το κράτος μάς δίνει μόνο το 18% των συνολικών επιδοτήσεων στα ΜΜΜ. Ο ΟΑΣΑ μοιράζει σε όλους εκτός από την ΕΘΕΛ. Σώζουν τους μικρούς και επειδή θεωρούν ότι εμείς δεν σωζόμαστε με τίποτα μας έχουν καταδικάσει», λέει ο κ. Κουλουμπαρίτσης.
Για το θέμα των εσόδων από τα εισιτήρια, που συνεχώς εμφανίζονται τα ίδια, ο συνδικαλιστής της ΕΘΕΛ τονίζει ότι έχει επανειλημμένως ζητήσει μια απάντηση αλλά κανείς δεν μπαίνει στον κόπο να τη δώσει.
«Πέρσι είχαμε 421 εκατομμύρια επιβάτες με 1 ευρώ κόστος εισιτηρίου. Τα έσοδα ήταν 104 εκατομμύρια. Τόσα ήταν τα έσοδα και το 2001 και το 2002, που το εισιτήριο ήταν φθηνότερο. Μπορεί να μου εξηγήσει κάποιος πώς γίνεται αυτό;». Οπως επισημαίνει ο κ. Κουλουμπαρίτσης το ενιαίο εισιτήριο ήταν η ταφόπλακα των συγκοινωνιών, προσθέτοντας ότι οι επιδοτήσεις υπολογίζονται με μαθηματικό τύπο του 2000, χρονολογία που δεν υπήρχε το Μετρό.
Μια άλλη περίπτωση κακοδιαχείρισης, σύμφωνα πάντα με τον κ. Κουλουμπαρίτση, είναι και η ασφάλιση του στόλου της ΕΘΕΛ. «Επί μια δεκαπενταετία ασφαλιζόμαστε στην ίδια εταιρεία στην οποία καταβάλλουμε 13 εκατομμύρια ετησίως και παίρνουμε πίσω 3. Αν είχαμε δικό μας ασφαλιστικό κεφάλαιο θα παίρναμε πίσω 10 εκατομμύρια. Το εξοργιστικό είναι δε ότι πληρώνουμε 1 εκατομμύριο το χρόνο για να ασφαλίσουμε τα λεωφορεία για τυφώνες και άλλα ακραία καιρικά φαινόμενα που δεν έχουν συμβεί ποτέ στην Αθήνα».
Την ίδια στιγμή, τέσσερα διώροφα ανοιχτού τύπου λεωφορεία που κόστισαν 1.560.000 ευρώ είναι παρατημένα να σκουριάζουν στο αμαξοστάσιο του Ελληνικού. Ο διαγωνισμός έγινε επί Νέας Δημοκρατίας με σκοπό να δημιουργηθεί η γραμμή 500 που θα έκανε το γύρο των αξιοθέατων της Αθήνας, γραμμή που παραμένει μονοπώλιο ιδιώτη. Τα οχήματα παρελήφθησαν πριν από τέσσερις μήνες και παραμένουν αναξιοποίητα.
από ΠΡΕΖΑ-TV
Πρόκειται για χαρακτηριστικά παραδείγματα που οδήγησαν τις Αστικές Συγκοινωνίες σε χρέη 3,4 δισ. ευρώ και την ΕΘΕΛ σε 1,3 δισ. Την ίδια στιγμή, σε λίστα αποσπασμένων υπάλληλων των ΗΛΠΑΠ σε υπουργεία και κόμματα, εμφανίζεται και οδηγός που εργάζεται πλέον για τη γενική γραμματεία του υπουργείου Μεταφορών, αλλά και τον ίδιο τον γ.γ. Χάρη Τσιώκα, που λαμβάνει ετησίως 62.700 ευρώ...
«Παράγουμε το 80% του συνολικού συγκοινωνιακού έργου και το κράτος μάς δίνει μόνο το 18% των συνολικών επιδοτήσεων στα ΜΜΜ. Ο ΟΑΣΑ μοιράζει σε όλους εκτός από την ΕΘΕΛ. Σώζουν τους μικρούς και επειδή θεωρούν ότι εμείς δεν σωζόμαστε με τίποτα μας έχουν καταδικάσει», λέει ο κ. Κουλουμπαρίτσης.
Για το θέμα των εσόδων από τα εισιτήρια, που συνεχώς εμφανίζονται τα ίδια, ο συνδικαλιστής της ΕΘΕΛ τονίζει ότι έχει επανειλημμένως ζητήσει μια απάντηση αλλά κανείς δεν μπαίνει στον κόπο να τη δώσει.
«Πέρσι είχαμε 421 εκατομμύρια επιβάτες με 1 ευρώ κόστος εισιτηρίου. Τα έσοδα ήταν 104 εκατομμύρια. Τόσα ήταν τα έσοδα και το 2001 και το 2002, που το εισιτήριο ήταν φθηνότερο. Μπορεί να μου εξηγήσει κάποιος πώς γίνεται αυτό;». Οπως επισημαίνει ο κ. Κουλουμπαρίτσης το ενιαίο εισιτήριο ήταν η ταφόπλακα των συγκοινωνιών, προσθέτοντας ότι οι επιδοτήσεις υπολογίζονται με μαθηματικό τύπο του 2000, χρονολογία που δεν υπήρχε το Μετρό.
Μια άλλη περίπτωση κακοδιαχείρισης, σύμφωνα πάντα με τον κ. Κουλουμπαρίτση, είναι και η ασφάλιση του στόλου της ΕΘΕΛ. «Επί μια δεκαπενταετία ασφαλιζόμαστε στην ίδια εταιρεία στην οποία καταβάλλουμε 13 εκατομμύρια ετησίως και παίρνουμε πίσω 3. Αν είχαμε δικό μας ασφαλιστικό κεφάλαιο θα παίρναμε πίσω 10 εκατομμύρια. Το εξοργιστικό είναι δε ότι πληρώνουμε 1 εκατομμύριο το χρόνο για να ασφαλίσουμε τα λεωφορεία για τυφώνες και άλλα ακραία καιρικά φαινόμενα που δεν έχουν συμβεί ποτέ στην Αθήνα».
Την ίδια στιγμή, τέσσερα διώροφα ανοιχτού τύπου λεωφορεία που κόστισαν 1.560.000 ευρώ είναι παρατημένα να σκουριάζουν στο αμαξοστάσιο του Ελληνικού. Ο διαγωνισμός έγινε επί Νέας Δημοκρατίας με σκοπό να δημιουργηθεί η γραμμή 500 που θα έκανε το γύρο των αξιοθέατων της Αθήνας, γραμμή που παραμένει μονοπώλιο ιδιώτη. Τα οχήματα παρελήφθησαν πριν από τέσσερις μήνες και παραμένουν αναξιοποίητα.
από ΠΡΕΖΑ-TV