Ειδικοί αποδίδουν τις κατολισθήσεις σε ανεξέλεγκτη χρήση φουρνέλων από τις κατασκευάστριες εταιρείες - Εγγραφο εκθέτει και τον υφυπουργό Γ. Μαγκριώτη - Είχε ενημερωθεί λίγες μόνο μέρες νωρίτερα για τον "κίνδυνο εκτεταμένων καταπτώσεων"!
.
Από τον Κλεάνθη Σοφό
Από τον Κλεάνθη Σοφό
.
Νέες διαστάσεις παίρνει το θέμα των φονικών κατολισθήσεων στα Τέμπη που θα κρατήσουν για καιρό την Ελλάδα κομμένη στα δύο.
Ειδική επιτροπή του υπουργείου Υποδομών ετοιμάζει πόρισμα για τα ακριβή αίτια αλλά ήδη το Γεωτεχνικό Επιμελητήριο Κεντρικής Ελλάδας σε πόρισμα ειδικού κλιμακίου, που πήγε στην περιοχή, στις 23 Δεκεμβρίου 2009 αποφαίνεται ότι ένας από τους πέντε παράγοντες που οδήγησαν στο φαινόμενο της κατάπτωσης ήταν και η "συνεχής επαναλαμβανόμενη καταπόνηση από τις εκρήξεις στα μέτωπα διάνοιξης της σήραγγας της παράκαμψης της κοιλάδας των Τεμπών".
Επίσης την εκδοχή ότι η κατολίσθηση στα Τέμπη οφείλεται στην ανεξέλεγκτη χρήση εκρηκτικών, προκειμένου να κερδηθεί πολύτιμος χρόνος και άρα μείωση εξόδων κατά τη διάνοιξη των σηράγγων διαβάζουμε ότι...
υποστηρίζουν σε δηλώσεις τους στη zougla.gr και σεισμολόγοι όπως ο πρόεδρος του Γεωδυναμικού Ινστιτούτου της Αθήνας Κων. Μακρόπουλος και ο Άκης Τσελέντης, τονίζοντας ότι οι κατασκευάστριες εταιρείες επιχείρησαν να διανοίξουν τις σήραγγες της παράκαμψης της κοιλάδας των Τεμπών χωρίς σεισμολογικό και μεθοδικό - συστηματικό γεωτεχνικό έλεγχο των πετρωμάτων του όρους Κίσσαβος. Θυμίζουν ακόμη πως και στο πρόσφατο παρελθόν κατασκευάστριες εταιρείες είχαν αρνηθεί τη χρήση νέων τεχνολογιών στον τρόπο εντοπισμού προβλημάτων κατά τη διάνοιξη σηράγγων και ότι αυτό συνέβη μάλιστα κατά τη διάρκεια κατασκευής του Μετρό στην Αθήνα.
Την ίδια ώρα, θέμα δημιουργείται και με έγγραφο της εταιρείας "ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε." (δείτε το επάνω δεξιά και κάντε κλικ πάνω στο έγγραφο για να μεγαλώσει) ενημέρωνε ευθέως για τον κίνδυνο κατολισθήσεων στα Τέμπτη μόλις 13 ημέρες πριν αυτές συμβούν!!!
Το πιο σοβαρό είναι ότι το έγγραφο αυτό είχε κοινοποιηθεί, με ημερομηνία 4 Δεκεμβρίου, και στον αρμόδιο υφυπουργό Υποδομών Γιάννη Μαγκριώτη και είχε θέμα: "Βραχοπτώσεις στην περιοχή των Τεμπών". Έκανε δε λόγο για "επιβεβαιωμένο επικείμενο κίνδυνο εκτεταμένων καταπτώσεων" και "σοβαρές συνέπειες στην ασφάλεια των χρηστών και την κυκλοφορία της Εθνικής Οδού στην περιοχή των Τεμπών..."
Υπάρχει επομένως θέμα και για τον υφυπουργό ο οποίος εγκαλείται τώρα ότι δεν αντιμετώπισε όπως έπρεπε την επίσημη αυτή προειδοποίηση και δεν ελήφθησαν τα αναγκαία μέτρα, ακόμη και το κλείσιμο του δρόμου...
Επίσης την εκδοχή ότι η κατολίσθηση στα Τέμπη οφείλεται στην ανεξέλεγκτη χρήση εκρηκτικών, προκειμένου να κερδηθεί πολύτιμος χρόνος και άρα μείωση εξόδων κατά τη διάνοιξη των σηράγγων διαβάζουμε ότι...
υποστηρίζουν σε δηλώσεις τους στη zougla.gr και σεισμολόγοι όπως ο πρόεδρος του Γεωδυναμικού Ινστιτούτου της Αθήνας Κων. Μακρόπουλος και ο Άκης Τσελέντης, τονίζοντας ότι οι κατασκευάστριες εταιρείες επιχείρησαν να διανοίξουν τις σήραγγες της παράκαμψης της κοιλάδας των Τεμπών χωρίς σεισμολογικό και μεθοδικό - συστηματικό γεωτεχνικό έλεγχο των πετρωμάτων του όρους Κίσσαβος. Θυμίζουν ακόμη πως και στο πρόσφατο παρελθόν κατασκευάστριες εταιρείες είχαν αρνηθεί τη χρήση νέων τεχνολογιών στον τρόπο εντοπισμού προβλημάτων κατά τη διάνοιξη σηράγγων και ότι αυτό συνέβη μάλιστα κατά τη διάρκεια κατασκευής του Μετρό στην Αθήνα.
Την ίδια ώρα, θέμα δημιουργείται και με έγγραφο της εταιρείας "ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε." (δείτε το επάνω δεξιά και κάντε κλικ πάνω στο έγγραφο για να μεγαλώσει) ενημέρωνε ευθέως για τον κίνδυνο κατολισθήσεων στα Τέμπτη μόλις 13 ημέρες πριν αυτές συμβούν!!!
Το πιο σοβαρό είναι ότι το έγγραφο αυτό είχε κοινοποιηθεί, με ημερομηνία 4 Δεκεμβρίου, και στον αρμόδιο υφυπουργό Υποδομών Γιάννη Μαγκριώτη και είχε θέμα: "Βραχοπτώσεις στην περιοχή των Τεμπών". Έκανε δε λόγο για "επιβεβαιωμένο επικείμενο κίνδυνο εκτεταμένων καταπτώσεων" και "σοβαρές συνέπειες στην ασφάλεια των χρηστών και την κυκλοφορία της Εθνικής Οδού στην περιοχή των Τεμπών..."
Υπάρχει επομένως θέμα και για τον υφυπουργό ο οποίος εγκαλείται τώρα ότι δεν αντιμετώπισε όπως έπρεπε την επίσημη αυτή προειδοποίηση και δεν ελήφθησαν τα αναγκαία μέτρα, ακόμη και το κλείσιμο του δρόμου...
από press-gr